Bouwen aan de visuele identiteit van de Felixkade

‘Ontwikkel een visuele identiteit voor een bouw project. O ja, en een naam graag.’
Soms krijg je ineens een pareltje van een project op je pad. Dan stapt Bouwbedrijf De Delta binnen met de vraag om een visuele identiteit te ontwikkelen voor een uniek bouwproject aan het Veerse Meer. O ja, en een naam graag.
Zo gezegd zo gedaan. Het resultaat zie je hier!
Felixkade is een uniek bouwproject van 28 luxe villa’s aan het Veerse Meer, bestemd voor zowel recreatieve als permanente bewoning. Daarvoor heeft De Architecten Alliantie in Goes robuuste, elegante en energiezuinige villa‘s ontworpen. Stuk voor stuk met privésteiger aan het Veerse Meer.
De naam ‘Felixkade’ verwijst naar de locatie van de kavels aan de St. Felixweg op het Zeeuwse eiland Noord-Beveland en naar het Latijnse woord voor geluk. Een vakantiehuis als dit maakt niet gelukkig, maar het is wel een goed begin.




En na de naam komt natuurlijk het projectlogo, huisstijl, bouwbord, website en zowel een digitale als een gedrukte versie van het verkoopboek. Een flinke klus, die geklaard is samen met Manon Engbers van Jongma Ontwerpers te Den Haag. Een soort co-creatie, co-inspiratie en ook veel co-nversatie. 😉

Eerst bouwen met typografie, fotografie en kleur.
De echte bouw moet nog starten, maar de bouwstenen voor de huisstijl staan er! Kleur, vorm, lettertype, fotografie en taal vormen de basis voor een herkenbare projectstijl.
Het architectonisch ontwerp van de architect was de inspiratie voor het logo. Het zwarte metselwerk en het witte pleisterwerk van de woningen komt terug in de krachtige zwart-witte typografie van het logo. De schuine lijn verwijst naar de schuine hoek van de kade die de de kavels vormen.


Mooi verhaal, maar hoe verkoop je iets dat er nog niet is?
Zoals mensen al sinds jaar en dag verhalen vertellen: met drukinkt en papier! Het verkoopboek van Felixkade is een fraai, groot formaat, handgebonden boek geworden, dat bestemd is voor de potentiële kopers.
In het boek vind je naast mooie artist impressions en woningspecificaties ook een drietal interviews, behorend bij de drie hoofdstukken: Water, Eiland en Wonen. Hiervoor is tekstschrijver en journalist Elian van ‘t Westeinde op pad gegaan.



Het hoofdstuk ‘Water’ vertelt Fabian van Surfshop en Kitesurfschool Vertigo Sports over de aantrekkingskracht van watersport. Het tweede hoofdstuk ‘Eiland’ gaat over leven en werken in Zeeland, verteld door Michel van Opbergen die in Middelburg woont en op Noord-Beveland werkt. Een interview met de Architecten Alliantie staat in het laatste hoofdstuk ‘Wonen’ en ook alle specificaties van de verschillende woontypen kun je daar vinden.

Kortom, zoek je nog een luxueuze vakantiewoning voor deze en de komende Zeeuwse zomers?
Marcel Kentin van Kentin Photography heeft de fotografie verzorgd. De beelden zijn krachtig en authentiek, en op maat gemaakt voor dit project. Er is gekozen voor een combinatie van zwart-wit beelden en kleurfotografie. Kleurige omgevingsfoto’s en zwart-wit portretten vertellen het verhaal.
De Beeldenfabriek in Rotterdam heeft van alle elf woningtypes prachtige gestileerde 3D-impressies gemaakt, zodat je een realistisch beeld krijgt van het exterieur en interieur van je toekomstige woning.



Felixkade.nl in opdracht van Bouwbedrijf De Delta
Ontwerp en art direction: IDA Identity & design by Anne van Riet en Jongma Ontwerpers
Fotografie: Kentin Photography
Tekst: Elian van t Westeinde
Artist impressies: De Beeldenfabriek
Drukwerk: Veenman+