Bouwen met Hartman, identity en advertising

juli 2018

Het logo wordt gevormd door twee vormen die in elkaar grijpen. (Heej...het lijken wel twee huisjes....?)

Het bouwvakkershemd van het lijf gevraagd…

Bouwbedrijf Hartman klopte aan, of ik wilde onderzoeken of er een nieuwe bedrijfsnaam nodig was. In ieder geval was de wens een nieuw logo met een professionele uitstraling. Natuurlijk wilde ik dat! Maar eerst wil ik weten wie ik voor me heb. Dus heb ik deze ondernemer eerst het bouwvakkerhemd van het lijf gevraagd. Vragen over de herkomst van het bedrijf, waar de ambities liggen en wat onderscheidend is van andere bouwbedrijven.

Zo kwam ik erachter dat dit bedrijf hart heeft voor de zaak. Afspraak is afspraak. Doorgaan tot de klus geklaard is. En bovendien: Op een zo maatschappelijk verantwoord mogelijke wijze.

Als je dan Hartman heet is de naam niet moeilijk te vinden…!

Logoschetsen
Logoschetsen

Logoschetsen maak ik altijd eerst met potlood op papier. Dat digitaliseer ik tot een logo dat bruikbaar is op alle soorten communicatiemiddelen.

Huisstijl HartmanBouw
Het logo is onderdeel van de corporate identity. Hier toegepast op huisstijlitems als visitekaartje en briefpapier.