Een schooldag uit het leven van…

februari 2017

De brochure voor Nehalennia

Jaimy, Mohammed, Roos en Romée

‘Krijg ik een locker? Hoe ver is het fietsen? Gaan we op kamp?’ Dát zijn de vragen die de kinderen uit groep-8 zich stellen als ze een middelbare school gaan kiezen. En hun ouders willen natuurlijk weten hoe de school is georganiseerd, en wat de op- en doorstroommogelijkheden zijn.

De nieuwe schoolbrochures van Nehalennia en het Scheldemond College zijn geschikt voor zowel ouder als leerling! Inmiddels zijn de brochures op alle basisscholen verspreid en zijn de voorlichtingsavonden en Open dagen heel druk bezocht. 

Jaimy haalt een broodje in de kantine van het Scheldemond College

Voor de leerlingen zijn toch hele andere dingen belangrijk dan voor hun ouders

Het idee om in de brochure het verhaal van de brugklassers te vertellen kwam na een werksessie waarbij de teamleiders van alle locaties aanwezig waren. Om aansprekende visuele communicatiemiddelen te maken is het erg belangrijk om goed te onderzoeken wie de klant is. In dit geval waren dat: de leerlingen van groep-8. Natuurlijk hebben ouders ook een dikke vinger in de pap, maar steeds meer ouders laten de keuze toch echt over aan hun zoon of dochter. En voor deze leerlingen zijn toch hele andere dingen belangrijk dan voor hun ouders! Met een dochter in groep 8 en een zoon op Scheldemond College weet ik maar al te goed hoe dat werkt. 😉

Even kennismaken met de brugklassers van dit jaar

In de brochure hebben we vier brugklasleerlingen een hoofdrol gegeven. Deze leerlingen vertellen over hun ervaringen op de scholen, de leuke dingen maar ook de minder leuke dingen, en tips&tricks voor de nieuwe lichting. Kentin Photography vertaalde dit naar het fotoconcept: ‘Een schooldag uit het leven van…’ waarbij we de vier leerlingen een hele dag met de camera volgden. In de aula, onderweg naar school en… o ja, in de klas natuurlijk. De brugklassers Jaimy, Mohammed, Romée en Roos hebben zich enorm ingezet en zij kregen voor het harde werk een mooi ingelijst portret van zichzelf.

Fotograaf en artdirector aan het werk!
Roos laat de lockers zien
De maandagochtend van Roos
Mohammed tijdens het 2e uur
Mohammed tijdens het 2e uur
Pagina uit de brochure van het Scheldemond College
Pagina uit de brochure van het Scheldemond College
Verschillende pagina’s uit de brochure van Nehalennia

Meer dan 2500 leerlingen, verdeeld over twee scholen op vier locaties

De middelbare scholen Nehalennia en het Scheldemond College zijn twee verschillende scholen, die allebei alle niveau’s aanbieden, maar ook allebei een eigen identiteit uitstralen. Omdat ze beide behoren tot de Mondia Scholengroep was het wel belangrijk dat ze in uitstraling familie van elkaar waren. Om de herkenbaarheid te bewaken zijn de bestaande logo’s en huisstijlkleuren behouden, en is het kleurenpalet is uitgebreid met twee warme kleuren; geel en oranje.

Een overzicht van het aanbod

Aansluitend zijn in dezelfde lijn advertenties gemaakt die rond de wervingsperiode in diverse kranten en onderwijsbijlagen zijn verschenen.

Paginagrote advertentie in de onderwijsbijlage

Met veel dank aan onze stagiaires van Scalda Mediavormgever: Sanne Saija en Mart de Jager en natuurlijk voor het prachtige drukwerk van Veenman+.