Workshop Speedstylen

Van schets tot stijl, een creatieve workshop over visuele identiteit

Een creatieve workshop voor communicatieadviseurs, studenten Communicatie, Mediavormgeving of Art & Design!

Werk je met eigenwijze designers of met eigenwijze studenten? Wil je meer weten over visuele identiteiten? Dan is deze workshop misschien iets voor jouw communicatie-afdeling of voor jouw studenten!

Aan de basis van de identiteit van een organisatie liggen veel vragen; wie ben je, waar kom je vandaan, waar wil je naartoe, en wat vind je belangrijk? De identiteit wordt gevormd door elementen als de visie, missie, kernwaarden, ambities, cultuur en de persoonlijkheid van een organisatie. Als je die helder hebt, dan ben je al een heel eind. Maar dan? Hoe zorg je ervoor dat de buitenwereld het juiste beeld van je krijgt? Hoe ontwerp je een visuele identiteit, die aantrekt, past bij de merkwaarden, die consistent is, maar ook flexibel?

Workshop van Schets tot Stijl
Hoe pas je typografie, kleur, fotografie en vorm toe in je visuele identity?

In de Workshop van Speedstylen ga je hier op een creatieve wijze mee aan de slag. Je ontdekt je wat de aandachtspunten zijn voor een ontwerper of communicatie-adviseur, door middel van voorbeelden uit de praktijk en natuurlijk door zelf de handen uit de mouwen te steken! 😉 Je maakt kennis met de essentiële bouwstenen die je merk gaan uitdragen: typografie, kleur, fotografie, illustratie, vorm en taal. En je leert hoe je je stijl toepast op communicatie-uitingen, zoals website, social content, een digitale nieuwsbrief of een magazine.

Deze workshop is ontwikkeld voor groepen van 8 – 15 personen en kan, corona-proof, op locatie gegeven worden. De workshop bestaat uit drie dagdelen, maar kan naar wens aangepast worden. Interesse? Neem gerust contact met me op om de mogelijkheden te bespreken.

Dit vonden studenten en docenten van de HZ University of Applied Sciences ervan:

Het gaat om meer dan alleen maar creativiteit. Juist ook om expertise!

‘Hiervoor heb ik nou communicatie gekozen! Zo’n les wil ik elke week wel!’ – Iris, student Communicatie

‘Het was een leuke en leerzame les!’  – Felix, student Communicatie

‘Een huis bouwen en beheren is geen kleinigheid. Tweedejaars communicatiestudenten van HZ weten dat hetzelfde geldt voor een huisstijl. Anne hielp ze met een workshop en het beoordelen van de huisstijlhandboeken voor hun pas opgestarte Student Companies. Het gaat om meer dan alleen maar creativiteit. Juist ook om expertise! Expertise om een sterk brand te bouwen, maar ook om in- en externe partijen van het belang van zo’n sterk brand te overtuigen. Studenten spraken vol of over het ‘designspreekuur’.’ – Jaap Nelemans, docent Communicatie

Foto Workshop Speedstylen
Tweedejaars studenten werken aan de huisstijlen van hun Student Companies.