De juiste vraag

Visuele communicatie is het visualiseren van een merkidentiteit, organisatie of boodschap zodat een optimaal effect bereikt wordt. Bij het ontwikkelen van ogenschijnlijk eenvoudige oplossingen voor soms complexe vraagstukken gebruik ik een combinatie van een methodische werkwijze en intuïtief vermogen.

Zo werk ik aan een consistente stijl in kleur en vorm, woord en beeld, taal en teken, die zich aanpast aan het medium waarop zij uitgedragen wordt.

Een visuele identiteit maakt de merkwaarden van een organisatie zichtbaar, voelbaar en deelbaar

Vaak komt pas aan het einde van een proces of project interne of externe visuele communicatie aan de orde. Maar als je juist in een vroeg stadium nadenkt over communicatie krijg je een krachtige en effectieve boodschap. Ik werk daarbij samen met collega-ontwerpers, fotografen, programmeurs en tekstschrijvers uit mijn netwerk, maar vooral ook met de opdrachtgever zélf. Om een passend antwoord te kunnen vinden is het soms nodig om eerst samen op zoek te gaan naar de juiste vraag.